CourtVision w natarciu – rewolucja w transmisjach NBA? (WIDEO)

CourtVision w natarciu – rewolucja w transmisjach NBA? (WIDEO)

Share on facebook
Share on twitter
Kryzys związany z pandemią koronawirusa przyspieszył prace nad nowymi rozwiązaniami technologicznymi w pokazywaniu NBA. W awangardzie zmian jest Steve Ballmer, ekscentryczny właściciel Los Angeles Clippers.

SportsMedic we Wrocławiu. Specjaliści na ratunek stawom >>

Adam Silver, prezes NBA, ze spokojem przyjął marcowe wyniki oglądalności NBA w amerykańskiej telewizji: dwunastoprocentowe tąpnięcie rok do roku nie musi wcale oznaczać dramatycznego spadku popularności zawodowej koszykówki. 

Nie jestem zaskoczony spadającymi wskaźnikami oglądalności. Generacja młodych kibiców, których mamy procentowo najwięcej ze wszystkich zawodowych lig w USA, po prostu preferuje inna formę oglądania meczów” – tłumaczył się na łamach Washington Post Adam Silver. Włodarze NBA nie zasypują jednak gruszek w popiele i już teraz przygotowują ofertę dla młodej  widowni.

Prekursorem nowych rozwiązań ma być Steve Ballmer. Nie jest to sensacyjna wiadomość, bo 64-latek jest  byłym dyrektorem generalnym Microsoftu, w swoim portfolio ma również liczne inwestycje w startupy z branży informatycznej. 

Jeżeli chodzi o technologie, to mogę się od niego wiele nauczyć” – chwali go Silver. Mówił tutaj głównie o zastosowaniu technologii CourtVision firmy Second Spectrum (wspieranej przez Ballmera), w relacjonowaniu meczów L.A. Clippers. Niedługo  może być ona  standardem dla całej NBA.      

1500 szczęściarzy

Od sezonu 2018/2019  tysiąc pięciuset (na więcej nie pozwoliła FOX Sports, właściciel praw telewizyjnych) kibiców Clippersów ogląda mecze swoich ulubieńców w aplikacji CourtVision. Fani mogą obserwować mecz  na ekranach swoich smartfonów, laptopów czy też tabletów w trzech trybach: zawodnika, trenera oraz maskotki. 

I tak np. w trybie ‘zawodnik’ oglądającemu wyświetlają się w czasie rzeczywistym podstawowe informacje o zawodnikach przebywających na parkiecie – ich skuteczność i prawdopodobieństwo, że trafi swój rzut z wybranej przez siebie pozycji. W trybie ‘trener’ fani widzą możliwe zagrywki trakcie gry. Rozwiązania te są bliskie temu, co widzimy w grach komputerowych. 

.

16 kwietnia NBA ogłosiła podpisanie umowy z Microsoftem w zakresie AI (‘artificial intelligence’ – sztuczna inteligencja). W komunikacie prasowym czytamy, że efektem współpracy ma być ‘powstanie innowacyjnej, kierowanej bezpośrednio do konsumenta platformy na Microsoft Azure’ (platforma chmurowa). 

Telewizja w odstawkę?

Wszystkie działania mają prowadzić do jednego: fan NBA ma otrzymać maksymalnie spersonalizowaną ofertę, która opierać będzie się na nowych technologiach. „Współpraca z Microsoftem  pomoże nam na nowo zdefiniować sposób, w jaki nasi fani będą konsumować NBA” – komentuje Adam Silver.

W komunikacie nie podano szczegółów, ale biorąc pod uwagę bliską współpracę Ballmera z Silverem oraz pozytywne opinie na temat technologii CourtVision należy się spodziewać, że nowe rozwiązania będą zbliżone do tych już istniejących. Telewizja odchodzi powoli do lamusa i w 2025 roku możemy się spodziewać, że najpoważniejszymi graczami w walce o pokazywanie najlepszej koszykarskiej ligi na świecie będzie Twitter, Instagram, Amazon Prime lub Netflix.

Daniel Szczypior

POLECANE

Premie za sukces reprezentacji Polski na mundialu w Chinach uzależniono od podpisania bardzo specyficznych dokumentów i dodatkowych świadczeń dla sponsorów – pisze Przegląd Sportowy. Na taką współpracę z PZKosz poszła jedynie część kadrowiczów.

tagi

NBA

Na grę Denis Long, pod kiepskim pretekstem, nie zgodził się komisarz NBA. Lusia Harris miała Harris miała dostać szansę, ale zaszła w ciążę. Kilka razy przymierzano się do zatrudnienia koszykarek w NBA, ale pomysł ostatecznie nigdy (jeszcze?) nie wypalił.
30 / 05 / 2020 11:45
Kopalnia anegdot i żywa historia polskich parkietów. Gościem podcastu Kamila Chanasa jest Grzegorz Mordzak, zawodnik Pogoni Prudnik, a wcześniej wielu zespołów 1. ligi oraz ekstraklasy. Mimo już 43 lat, wciąż świetnie radzi sobie na boisku.

Zapisz się do newslettera

Bądź na bieżąco z wynikami i newsami
Kopalnia anegdot i żywa historia polskich parkietów. Gościem podcastu Kamila Chanasa jest Grzegorz Mordzak, zawodnik Pogoni Prudnik, a wcześniej wielu zespołów 1. ligi oraz ekstraklasy. Mimo już 43 lat, wciąż świetnie radzi sobie na boisku.
1 / 06 / 2020 9:18
W Europie jest dziś prawdopodobnie najpopularniejszym celebrytą promującym koszykówkę. Darko Perić, jedna z gwiazd serialu “Dom z papieru” robi ostatnio furorę także jako dziennikarz. Jest częstym gościem na meczach, rozpoczął współpracę z Euroligą.
26 / 05 / 2020 10:03
Trwa tworzeniu planu na stworzenie ligi 3×3 już w czerwcu – w porannym programie w Polsat Sport zdradził prezes PZKosz, Radosław Piesiewicz. Przy braku sportu na żywo taka inicjatywa wydaje się być racjonalna i może przynieść wiele korzyści.
1 / 05 / 2020 11:53
Coraz więcej sygnałów mówi o tym, że igrzyska olimpijskie Tokio 2020 zostaną przełożone w związku z panującą epidemią koronawirusa. Nie będzie więc raczej turnieju reprezentacji Polski 5×5 w Kownie oraz eliminacji zespołu 3×3. Realny staje się scenariusz, że najbliższe mecze koszykówki zobaczymy dopiero jesienią.
23 / 03 / 2020 12:34