PRAISE THE WEAR

Michał Gabiński: Sochan to więcej niż koszykówka

Michał Gabiński: Sochan to więcej niż koszykówka

Grupa FoodCare podpisała kontrakt ambasadorski z Jeremym Sochanem, który stanie się twarzą napojów izotonicznych i funkcjonalnych 4MOVE. To pierwszy kontrakt sponsorski 20-letniego koszykarza. Ale jak do tego doszło?
fot. Karolina Bąkowicz; Jeremy Sochan

Kilka miesięcy temu Michał Gabiński, do niedawna koszykarz WKK Wrocław, który przeniósł się do drugoligowego klubu Stolaro Resovia Rzeszów, powiedział mi tajemniczo: “Niedługo będzie coś dużego, zobaczysz”.

I tak się stało.

Jak się później okazało, Grupa FoodCare, która szykowała się do przetargu na media poszukiwała ambasadora. – Natomiast była w tym nasza głowa, by była to koszykówka – dodał później Michał Gabiński, który na co dzień pracuje dla Publicon Sport.

Czas koszykówki

Grupa FoodCare to rodzinna firma, założona przez Wiesława Włodarskiego w 1984 roku. Dzięki stałemu rozwojowi  polskie przedsiębiorstwo z branży spożywczej stało się marką globalną. Hasłem reklamowym napoju izotonicznego 4MOVE było “sport jest wszędzie”. Dlatego też, zdaniem Michała Gabińskiego, teraz przyszedł czas na koszykówkę.

– Najpierw należało przekonać swojego pracodawcę, a następnie przedstawicieli FoodCare, że teraz jest czas na koszykówkę – przyznał Gabiński, który odpowiadał za stworzenie konceptu kreatywnego. – Osobiście zależało mi na tym, aby koszykówka trafiła do głównego nurtu. Wierzę w to, że dzieci na treningach będzie jeszcze więcej. Już coraz więcej dzieci chce grać w koszykówkę, a na nazwisko “Sochan” przechodzą ich dreszcze. Czy byłby zatem lepszy kandydat?

– Kluczowym argumentem były mistrzostwa Europy, które odbędą się w 2025 roku, jak i to, że Jeremy Sochan jest na początku swojej drogi i może wiele zrobić dla dyscypliny. Gdy ten pomysł się pojawił, miał 19-lat, nie miał przy sobie żadnej marki, choć jego Instagram już przyciągał uwagę. Jeremy Sochan to ogromny potencjał marketingowy, co szczególnie można było dostrzec podczas ostatniego campu NBA Without Borders we Wrocławiu, które miało olbrzymie zainteresowanie – argumentuje Gabiński.

Sochan to więcej niż koszykówka

– Po drugie, Jeremy Sochan to nie tylko koszykówka. To NBA. A NBA to coś więcej niż koszykówka. To już są buty, ubrania, lifestyle, ulica, rap. I to się sprawdziło. Sport, to jedno. Ale poszukiwaliśmy jednocześnie wartości marketingowej, by było to spójne z produktem, patrząc z perspektywy, jakim sportowcem dopiero może się stać – uzasadnia.

Jeremy Sochan stanie się twarzą napojów izotonicznych i funkcjonalnych 4MOVE i jest to pierwszy kontrakt sponsorski 20-letniego koszykarza, który będzie również bohaterem nowej kampanii 360. Firma zapewnia, że ma bardzo innowacyjny i ciekawy pomysł na wykorzystanie jego wizerunku.

Produkty 4MOVE sygnowane nazwiskiem Sochana pojawią się jesienią na sklepowych półkach w Polsce, jak i w innych krajach Europy, Afryce, Bliskim Wschodzie czy obu Amerykach.

Autor wpisu:

POLECANE

tagi

Aktualności

Los Angeles Lakers pokonali na wyjeździe New Orleans Pelicans 110:106. Tym sposobem “Jeziorowcy” zapewnili sobie awans do play-offów, a w pierwszej rundzie zmierzą się z Denver Nuggets. Z kolei Pelicans zagrają o ósme miejsce na zachodzie z Sacramento Kings, którzy rozbili Golden State Warriors aż 118:94. Dla “Wojowników” porażka oznacza koniec sezonu.
17 / 04 / 2024 6:38
– Koszykówka to moja ucieczka od codzienności – przyznaje koszykarz Mateusz Bręk, u którego sukcesy sportowe w ostatnim czasie przeplatały się z trudnymi doświadczeniami poza parkietem. Kogo dziś widzi? – Po prostu chyba szczęśliwego człowieka, który cieszy się tym, że mógł spotkać się w kawiarni i porozmawiać o życiu – odparł, dodając później, że rozmowa ta była pewnego rodzaju formą terapii.

Zapisz się do newslettera

Bądź na bieżąco z wynikami i newsami