Hit ekstraklasy Anwil – Stelmet w drugi dzień świąt Bożego Narodzenia nie spotkał się z zainteresowaniem telewidzów – średnio oglądało go tylko ok. 10 tysięcy osób. To najgorszy wynik takich spotkań od lat.
Kolekcja Mitchell & Ness – NBA za jakim tęsknisz! >>
W meczu na szczycie PLK (relacja TUTAJ>>) było wszystko, czego można wymagać od koszykarskiego widowiska. Zabrakło tylko telewidzów. Z badań Nielsen Audience Measurement wynika, że spotkanie na antenie Polsatu Sport (26.12, godz. 16.00) średnio oglądało zaledwie ok. 10 tysięcy osób.
Jak wyglądały oglądalności meczów PLK transmitowanych 25 lub 26 grudnia w ostatnich latach?
2015: Rosa – Stelmet – ok. 106.7 tys.(Polsat Sport News)
2016: Turów – Stelmet – ok. 35.2 tys. (Polsat Sport)
2017 – Stelmet – Stal – ok. 40.6 tys. (Polsat Sport)
2018 – Anwil – Stelmet – ok. 10 tys. (Polsat Sport)
*dane bez Ipla.tv
Pytaliście nas na Twitterze o oglądalność innych programów o koszykówce, wyemitowanych 25 grudnia. Magazyn “Retro” z dawnymi meczami NBA na TVP Sport (godz. 22) miał średnią oglądalność ok. 75 tysięcy osób. Niestety, mimo prób, nie udało się dotrzeć do danych odnośnie transmisji NBA w ramach “Christmas Day”, pokazywanych w stacjach Canal+.
Ciekawostka odnośnie TVP Sport – w środę, 26 grudnia, w zbliżonej porze do meczu świątecznego PLK, pokazywano tam Mistrzostwa Polski w skokach narciarskich. Średnia oglądalność wynosiła ponad 600 tysięcy (!) widzów.
Średnie oglądalności innych grudniowych transmisji PLK:
6.12 (czwartek), Polski Cukier – Stelmet, PS Extra – ok. 32 tys.
8.12 (sobota) King – Polpharma, PS, ok. 4 tys.
9.12 (niedziela) Rosa – Legia, PS, ok. 27 tys.
15.12 (sobota) MKS – Anwil, PS, ok. 12 tys.
16.12 (niedziela) Arka – Stal, PS, ok. 34 tys.
dane: Nielsen Audience Measurement, bez przekazów internetowych IPLA bądź strony TVP Sport
TS
Kolekcja Mitchell & Ness – NBA za jakim tęsknisz! >>