Piękny gest Utah Jazz

Piękny gest Utah Jazz

Share on facebook
Share on twitter

Utah Jazz dołączyli do klubów NBA, które oficjalnie udostępniły koszulki meczowe jako powierzchnię reklamową. Jednak oni jako pierwsi wykorzystają ją w celach charytatywnych.

fot. wikimedia commons

Tissot – niezwykła kolekcja zegarków dla fanów NBA >

O zawarciu umowy sponsorskiej z Qualtrics, mającą swoją siedzibę w Utah firmą zajmującą się gromadzeniem i obróbką danych, poinformowano w poniedziałek. Została ona podpisana na okres trzech lat, a w życie wejdzie od sezonu 2017/18, w którym koszulki meczowe z pierwszymi reklamami zadebiutują na ligowych parkietach.

Nie jest to jednak standardowy kontrakt, jaki ze swoimi partnerami dopięli Philadelphia 76ers (StubHub), Sacramento Kings (Blue Diamond), Brooklyn Nets (Infor) czy Boston Celtics (General Electric), choć akurat w przypadku tych dwóch ostatnich klubów również w grę wchodzą pozafinansowe warunki określające dodatkową wymianę usług.

W przypadku Jazz przynajmniej w pierwszym sezonie obowiązania współpracy na strojach zawodników nie pojawi się bowiem logo Qualtrics a „5 for the Fight” – kampanii powstałej w wyniku współpracy firmy z Huntsman Cancer Institute, mającej na celu gromadzenie środków na walkę z rakiem i związane z nią zaawansowane badania.

Nie jest oczywiście tak, że Jazz zrobią to za całkowicie darmo, ale warunki porozumienia zostały ponoć ustalone adekwatnie do sytuacji. Ani klub, ani Qualtrics nie ujawniły finansowych szczegółów umowy, ale według informacji magazynu Forbes mowa jest ponoć o kwocie 4 milionów USD rocznie. Dla porównania Sixers i Kings zainkasują od swoich sponsorów po 5 mln rocznie, a Nets i Celtics po 8.

Choć zważywszy na ten konkretny typ reklamy, kibice nie powinni mieć większych problemów z zaaprobowaniem zmian w strojach meczowych, sprawę dodatkowo ułatwić powinna sama grafika, która znajdzie się na koszulce. Jest prosta, subtelna i świetnie wpisuje się w kolorystykę zarówno strojów domowych, jak i wyjazdowych.

Sama akcja „5 for the Fight”, jak wskazuje nazwa, ma zachęcić odbiorców do symbolicznej wpłaty 5 USD na szczytny cel, jakim jest walka z rakiem. W pierwszym roku udało się zebrać nieco ponad milion dolarów. Teraz obrano znacznie bardziej ambitny cel – 50 milionów w 5 lat.

A wszystko zaczęło się jeszcze w 2002 roku, kiedy Ryan Smith, obecnie prezes zarządu i jeden ze współzałożycieli Qualtrics, rzucił studia, aby wspólnie z ojcem Scottem, zmagającym się z rakiem gardła, i bratem Jaredem rozkręcić, jak się miało okazać, złoty biznes. Zaczęli w domu, zatrudniając studentów. Dziś ich firma współpracuje z ponad 8 tysiącami marek oraz 99 ze 100 najlepszych szkół biznesowych w USA, a jej wartość ocenia się na miliard dolarów.

https://www.youtube.com/watch?v=q9IczYfzJSk

Mateusz Orlicki

To są buty gwiazd NBA – możesz takie mieć >>

POLECANE

tagi

NBA

Mnóstwo zmian, znani gracze i debiutanci, kluby ze zmienionym obliczem. Aktualizowane codziennie informacje o oficjalnych kontraktach w koszykarskiej ekstraklasie – niezbędnik kibica PLK w tym nietypowym sezonie ogórkowym.

Zapisz się do newslettera

Bądź na bieżąco z wynikami i newsami
Poprzedni sezon dla Energa Kotwicy Kołobrzeg nie był udany – „Czarodzieje z Wydm” zajęli ostatecznie 14., ostatnie miejsce w 1. lidze. W nadchodzących rozgrywkach zespół nie zamierza znów pałętać się na dole tabeli, a pomóc mają w tym solidne transfery.
8 / 07 / 2020 10:53
Trwa tworzeniu planu na stworzenie ligi 3×3 już w czerwcu – w porannym programie w Polsat Sport zdradził prezes PZKosz, Radosław Piesiewicz. Przy braku sportu na żywo taka inicjatywa wydaje się być racjonalna i może przynieść wiele korzyści.
1 / 05 / 2020 11:53
Coraz więcej sygnałów mówi o tym, że igrzyska olimpijskie Tokio 2020 zostaną przełożone w związku z panującą epidemią koronawirusa. Nie będzie więc raczej turnieju reprezentacji Polski 5×5 w Kownie oraz eliminacji zespołu 3×3. Realny staje się scenariusz, że najbliższe mecze koszykówki zobaczymy dopiero jesienią.
23 / 03 / 2020 12:34