Piękny gest Utah Jazz

Share on facebook
Share on twitter

Utah Jazz dołączyli do klubów NBA, które oficjalnie udostępniły koszulki meczowe jako powierzchnię reklamową. Jednak oni jako pierwsi wykorzystają ją w celach charytatywnych.

fot. wikimedia commons

Tissot – niezwykła kolekcja zegarków dla fanów NBA >

O zawarciu umowy sponsorskiej z Qualtrics, mającą swoją siedzibę w Utah firmą zajmującą się gromadzeniem i obróbką danych, poinformowano w poniedziałek. Została ona podpisana na okres trzech lat, a w życie wejdzie od sezonu 2017/18, w którym koszulki meczowe z pierwszymi reklamami zadebiutują na ligowych parkietach.

Nie jest to jednak standardowy kontrakt, jaki ze swoimi partnerami dopięli Philadelphia 76ers (StubHub), Sacramento Kings (Blue Diamond), Brooklyn Nets (Infor) czy Boston Celtics (General Electric), choć akurat w przypadku tych dwóch ostatnich klubów również w grę wchodzą pozafinansowe warunki określające dodatkową wymianę usług.

W przypadku Jazz przynajmniej w pierwszym sezonie obowiązania współpracy na strojach zawodników nie pojawi się bowiem logo Qualtrics a „5 for the Fight” – kampanii powstałej w wyniku współpracy firmy z Huntsman Cancer Institute, mającej na celu gromadzenie środków na walkę z rakiem i związane z nią zaawansowane badania.

Nie jest oczywiście tak, że Jazz zrobią to za całkowicie darmo, ale warunki porozumienia zostały ponoć ustalone adekwatnie do sytuacji. Ani klub, ani Qualtrics nie ujawniły finansowych szczegółów umowy, ale według informacji magazynu Forbes mowa jest ponoć o kwocie 4 milionów USD rocznie. Dla porównania Sixers i Kings zainkasują od swoich sponsorów po 5 mln rocznie, a Nets i Celtics po 8.

Choć zważywszy na ten konkretny typ reklamy, kibice nie powinni mieć większych problemów z zaaprobowaniem zmian w strojach meczowych, sprawę dodatkowo ułatwić powinna sama grafika, która znajdzie się na koszulce. Jest prosta, subtelna i świetnie wpisuje się w kolorystykę zarówno strojów domowych, jak i wyjazdowych.

Sama akcja „5 for the Fight”, jak wskazuje nazwa, ma zachęcić odbiorców do symbolicznej wpłaty 5 USD na szczytny cel, jakim jest walka z rakiem. W pierwszym roku udało się zebrać nieco ponad milion dolarów. Teraz obrano znacznie bardziej ambitny cel – 50 milionów w 5 lat.

A wszystko zaczęło się jeszcze w 2002 roku, kiedy Ryan Smith, obecnie prezes zarządu i jeden ze współzałożycieli Qualtrics, rzucił studia, aby wspólnie z ojcem Scottem, zmagającym się z rakiem gardła, i bratem Jaredem rozkręcić, jak się miało okazać, złoty biznes. Zaczęli w domu, zatrudniając studentów. Dziś ich firma współpracuje z ponad 8 tysiącami marek oraz 99 ze 100 najlepszych szkół biznesowych w USA, a jej wartość ocenia się na miliard dolarów.

https://www.youtube.com/watch?v=q9IczYfzJSk

Mateusz Orlicki

To są buty gwiazd NBA – możesz takie mieć >>

POLECANE

Po ostatniej fali zwolnień, odejść i zawieszeń w składzie BM Slam Stali zostało 5 graczy na poziomie ekstraklasy. Już jutro, w sobotę, ostrowianie zagrają w Dąbrowie Górniczej. Debiut Łukasza Majewskiego w roli trenera zapowiada się więc dość egzotycznie.