Sacramento Kings i 15 mln dolarów od producenta migdałów

Sacramento Kings i 15 mln dolarów od producenta migdałów

Share on facebook
Share on twitter

Sacramento Kings zostali drugim klubem NBA, który zawarł umowę sprzedaży powierzchni reklamowej na meczowych koszulkach. To trzyletni kontrakt warty 15 mln dolarów.

sacramento_kingsZnasz się na koszu? – wygrywaj w zakładach! >>

Blue Diamond Growers – spółdzielnia rolnicza zajmująca się produkcją migdałów – to firma z Sacramento, a jej produkt jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych z tego miasta w całych Stanach. Warto przy okazji dodać, że USA jest największym producentem migdałów na świecie, a uprawa migdałowca skupiona jest właśnie w Kalifornii. To daje nieco więcej światła na motywy, którymi kierowali się działacze klubu przy doborze kontrahenta.

O zawarciu umowy klub poinformował w poniedziałek. Obowiązywać będzie ona przez trzy sezony, począwszy od rozgrywek 2017/18, od których drużyny oficjalnie będą mogli wprowadzić taką formę reklamy. „Królowie” będą zobowiązani umieścić na meczowych koszulkach logo firmy o wymiarach 2,5 cala x 2,5 cala, czyli około 6,35 cm x 6,35 cm, w zamian za co zainkasują po 5 mln dolarów za każdy rok.

Umowa uwzględnia również dodatkową reklamę przy parkiecie hali Golden 1 Center – nowego obiektu, w którym od nadchodzącego sezonu Kings rozgrywać będą swoje mecze. W Sacramento zarobią tyle samo, co w Filadelfii (76ers na strojach umieszczą logo StubHub, internetowej platformy służącej do dystrybucji biletów) – 15 milionów dolarów.

O możliwości zawierania podobnych umów przedstawiciele wszystkich 30 drużyn wiedzą już od pięciu miesięcy. Dlaczego więc tylko dwie z nich do tej pory dobiły targu ze sponsorami? Jak nie wiadomo, o co chodzi, to chodzi o kasę.

Nie ma co ukrywać, że w NBA Kings oraz Sixers to na chwilę obecną jedne z najmniej atrakcyjnych rynków. Zwłaszcza w przypadku tych drugich sytuacja już niebawem może ulec znacznej poprawie, wszak dzięki pozyskaniu młodych talentów pokroju Joela Embiida i Bena Simmonsa ich notowania już zaczęły rosnąć, ale na ten moment ich pozycja w biznesowych negocjacjach wciąż nie jest do pozazdroszczenia.

Dlatego właśnie wzięły, co im zaproponowano. Poszły na pierwszy ogień. Więksi gracze mogli sobie pozwolić na zwłokę. Teraz poznali cenę wyjściową i mogą zająć twarde stanowisko w rozmowach z potencjalnymi partnerami.

Jak podaje Darren Rovell z ESPN, tacy Brooklyn Nets za zamieszczenie na swoich uniformach identycznego logo życzą sobie 25 mln dol. w trzy lata. Nowi mistrzowie z Cleveland z kolei oczekują oferty wartej 50, a Golden State Warriors aż 65 mln. dol.

Mateusz Orlicki

Znasz się na koszu? – wygrywaj w zakładach! >>

POLECANE

tagi

NBA

Mnóstwo zmian, znani gracze i debiutanci, kluby ze zmienionym obliczem. Aktualizowane codziennie informacje o oficjalnych kontraktach w koszykarskiej ekstraklasie – niezbędnik kibica PLK w tym nietypowym sezonie ogórkowym.

Zapisz się do newslettera

Bądź na bieżąco z wynikami i newsami
W Europie jest dziś prawdopodobnie najpopularniejszym celebrytą promującym koszykówkę. Darko Perić, jedna z gwiazd serialu “Dom z papieru” robi ostatnio furorę także jako dziennikarz. Jest częstym gościem na meczach, rozpoczął współpracę z Euroligą.
26 / 05 / 2020 10:03
Najlepiej czuł się na prowincji, miał duszę farmera, który po prostu musi porządnie skończyć swoją robotę. Jerry Sloan (1942-2020) był legendą Utah Jazz, ale i Chicago Bulls, jednym z najwybitniejszych i charyzmatycznych trenerów NBA.
23 / 05 / 2020 10:14
Jednej z najlepszych strzelców w historii koszykówki w dzieciństwie bliżej był kalectwa niż zawodowego sportu. Wybitna siostra i twarde wychowanie pomogły mu dotrzeć na szczyt. Dzięki temu, na boisku Reggie Miller nie bał się nikogo i niczego.
20 / 05 / 2020 11:38
Reprezentanci Polski w koszykówce 3×3 budowali formę przed turniejem kwalifikacyjnym do igrzysk w Tokio, ale wybuch epidemii pokrzyżował także te plany. FIBA poinformowała, że nasza drużyna zagra o awans olimpijski dopiero za rok.
22 / 05 / 2020 9:23
Trwa tworzeniu planu na stworzenie ligi 3×3 już w czerwcu – w porannym programie w Polsat Sport zdradził prezes PZKosz, Radosław Piesiewicz. Przy braku sportu na żywo taka inicjatywa wydaje się być racjonalna i może przynieść wiele korzyści.
1 / 05 / 2020 11:53
Coraz więcej sygnałów mówi o tym, że igrzyska olimpijskie Tokio 2020 zostaną przełożone w związku z panującą epidemią koronawirusa. Nie będzie więc raczej turnieju reprezentacji Polski 5×5 w Kownie oraz eliminacji zespołu 3×3. Realny staje się scenariusz, że najbliższe mecze koszykówki zobaczymy dopiero jesienią.
23 / 03 / 2020 12:34