Błędy mogą się zdarzyć i w najlepszej lidze świata. Gorzej, jak jest do tego oficjalne uzasadnienie – sędziowie NBA opublikowali oświadczenie, z którego wynika, że 4 kroki z piłką bez kozła mogą być prawidłową akcją!
Cancel NBA refs. https://t.co/KybFya8cRh
— Complex Sports (@ComplexSports) February 12, 2019
Jordan Why Not Zer0.2 – doskonałe buty do gry w basket! >>
Jak oni to próbują tłumaczyć? Uzasadnienie po powyższej akcji Bradleya Beala z Wizards, opublikowane na oficjalnym profilu sędziów NBA na Twitterze, brzmi następująco:
„Gracz ataku dotyka prawą stopą parkietu. Następnie wykonuje 2 legalne kroki, przed utratą kontroli nad piłką. Po odzyskaniu kontroli nad piłką przysługuje mu prawo do ponownego kroku prawą noga i wykonania podania lub rzutu. To jest legalne”.
A co byłoby, gdyby Bradley Beal ponownie stracił panowanie nad piłką? Czy mógłby wykonać 6 kroków??
The offensive player gathers with his right foot on the ground. He then takes two legal steps, before losing control of the ball. After regaining possession, a player is allowed to regain his pivot foot and pass or shoot prior to that foot returning to the ground. This is legal. https://t.co/0hVqgHw3w7
— NBA Referees (@OfficialNBARefs) February 12, 2019