
To nowe narzędzie zostało przygotowane pod kątem nowej generacji sprzętu do grania. Nie bez powodu więc demonstracja została przeprowadzona przy użyciu nowej konsoli PlayStation 5. Zgodnie z tym, co można zobaczyć na prezentacji, są to rozwiązania niezwykle obiecujące, które będą gwarantowały generowanie rzeczywiście bardzo szczegółowych światów, w których będzie pełno rozmaitych detali i źródeł światła. Obiecuje to więc bardzo ciekawą rozrywkę nie tak prostą jak np. darmowe sloty owocowe online, ale o wiele bardziej wymagającą. Gracz będzie mógł liczyć, więc nie tylko na mnóstwo atrakcji taktycznych, ale świat zaprezentowany w kontekście graficznym to będzie całkowicie nowa jakość.
Grafika taka jak nigdy
Pokaz, który można było obserwować w internecie, skupia się na dwóch najważniejszych technologiach, które mają być wprowadzone do nowej wersji. Przede wszystkim mamy tu technologię o nazwie Nanite. Jest to zwirtualizowana geometria mikrowielokątów, która będzie nam pozwalać na jeszcze bardziej skuteczne i oryginalne budowanie sceny przy użyciu miliardów wielokątów. Nie będzie, więc żadnych ograniczeń związanych z zasobami. Wyjątkowość takich nowoczesnych rozwiązań to skalowanie i strumieniowanie w czasie rzeczywistym. Nie mamy przy tym tutaj utraty jakości. Wielu programistów i twórców zwraca uwagę na to, że dzięki temu ich praca zmieni się całkowicie w sensie pozytywnym.
Dynamiczne oświetlenie dzięki Lumen
Następna nowość robiącą wrażenie na każdym programiście to technologia Lumen, która gwarantuje w pełni dynamiczne oświetlenie. Dzięki temu system będzie niwelować wzajemnie rozpraszające się refleksy, przy których występują nieskończone odbicia i pośrednie odbicia lustrzane. Chodzi o te, które występują w ogromnych bardzo szczegółowych środowiskach. Właśnie technologia Lumen Canon zagwarantować ma eliminację oczekiwania na zakończenie długich procesów projektowych. To także w bardzo dużym zakresie nieporównywalnym do starszych narzędzi będzie przyspieszać pracę twórcom gier. Będzie można najzwyczajniej w świecie poruszyć źródłem światła w edytorze Unreal Editor.
Inne nowości od Epic Games
To jednak jest nie koniec nowości. Zwróćmy uwagę, że poza tymi powyższymi rozwiązaniami przełomowymi w kontekście technologicznym o doniosłości tego nowego silnika będą decydować również techniki i biblioteki takie jak zestaw tekstur Quixel Megascans. Poza tym dostępny ma być również silnik fizyczny Chaos. Jak jednak uważają dostawcy nowych rozwiązań, sama prezentacja nowego silnika nie oznacza jeszcze, że będzie on natychmiast dostępny. Zgodnie z informacjami przekazanymi przez Epic Games, na początku przyszłego roku będzie wprowadzona poglądowa wersja Unreal Engine 5. Z kolei pełna dopiero pod koniec 2021 roku. Zanim to nie nastąpi deweloperzy odpowiedzialni za tworzenie gier na komputery osobiste i konsole aktualne i przyszłej generacji będą używali Unreal Engine 4.25.
Racjonalna ocena nowych technologii
Pamiętajmy też o tym, że trzeba podchodzić również trochę sceptycznie do takich nowości. W końcu wiemy, że dema technologiczne zawsze charakteryzują się tym, że podczas prezentacji wyglądają wręcz doskonale. Niestety niekoniecznie zawsze będzie się to przekładać na wygląd samych gier. Dlatego, zachwycając się nad takimi pokazami, musimy zachować zimną krew. Zawsze gdzieś z tyłu głowy powinniśmy być świadomi tego, że nowa generacja konsol do gier nie zawsze będzie się wiązać z podobną jakością obrazu.